SVETSKA PANORAMA
Na brodu Adaman / Sur l’Adamant / On the Adamant / 28.3. 19h
2022. / 109’
Francuska, Japan
Dokumentarni
Režija
Nicolas Philibert
Produkcija
Céline Loiseau, Gilles Sacuto, Miléna Poylo
Koprodukcija
Nario Hatana
Produkcijska kuća
TS Productions, Paris
Koprodukcijska kuća
Longride, Tokio
„Adaman“ je jedinstvena dnevna bolnica: ploveći objekat. Brod je smešten na Seni u srcu Pariza, prima odrasle osobe koje pate od mentalnih poremećaja, pruža im negu i pomaže im da se orijentišu u vremenu i prostoru, da se oporave ili održe vedar duh. Tim na čelu ustanove spada u one koji pokušavaju da se maksimalno odupru propadanju i dehumanizaciji psihijatrije. Film nas poziva da se ukrcamo na brod i upoznamo pacijente i negovatelje koji ga svakodnevno održavaju u životu.
Regionalna premijera
Nikola Filiber
Rođen u Nansiju u Francuskoj, 1951. Studirao filozofiju i započeo filmsku karijeru 1970-ih kao pomoćnik režisera Renea Alija, Alena Tanera i Kloda Gorete. Od 1985. do 1987. režirao je alpinističke i ostale sportske filmove za televiziju. Nakon nekoliko kratkih filmova, režirao je svoj debitantski dugometražni dokumentarni film „Grad Luvr“ 1990. Njegov portret orangutana Nenet, prikazan je na Berlinale Forumu 2010. Od 2002. njegovi filmovi su prikazani na više od sto retrospektiva i revija širom sveta.
Za film „Na brodu Adaman“ osvojio je nagradu „Zlatni medved“ na Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu 2023. godine.
Izbor filmova: Krakov Film Festival Sales & Promotion / 30.3. 17h
KFF Sales & Promotion, koji je pokrenula Krakovska filmska fondacija – KFF, bavi se promocijom poljskih dokumentarnih, kratkih i animiranih filmove u inostranstvu kroz tri projekta: Polish Docs, Polish Shorts i Polish Animations. To je jedina agencija koja ima sveobuhvatan pristup promociji poljskih filmova.
KFF Sales & Promotion nudi filmove filmskim festivalima i kulturnim manifestacijama širom sveta, organizuje specijalne projekcije poljskih filmova, podržava poljske filmske stvaraoce i producente u razvoju i promociji kako njihovih projekata tako i već gotovih filmova. Svake godine se katalog filmova koje predstavlja KFF Sales & Promotion dopunjuje sa oko 70 novih naslova.
KFF Sales & Promotion je takođe agencija za prodaju poljskih dokumentarnih filmova. Aktuelni prodajni katalog obuhvata 10 dokumentaraca srednje i dugometražne dužine sa međunarodnim potencijalom, univerzalnim temama i umetničkim vrednostima.
Krakovska filmska fondacija je i organizator Krakovskog filmskog festivala: jedne od najstarijih manifestacija na svetu posvećenih dokumentarnim, animiranim i kratkim igranim filmovima. Festival je, između ostalih, akreditovan od strane Međunarodne federacije udruženja filmskih producenata (FIAPF), Evropske filmske akademije (EFA) i Akademije filmske umetnosti i nauke (AMPAS). Zahvaljujući tome, to je jedini festival dugometražnih dokumentarnih filmova koji daje kandidate za Oskara i jedan od dva festivala kratka filma u Poljskoj koji šalje kandidate za Oskara.
Rob / Niewolnik / Slave
Poljska
Kratki igrani
- / 29′
Režija
Grzegorz Piekarski
Regionalna premijera
Put / Droga / The Way
Poljska
Dokumentarni
- / 23′
Režija
Wojtek Kozakiewicz
Srpska premijera
98kg / 98kg
Poljska, Nemačka
Animirani
- / 5′
Režija
Izabela Plucińska
Srpska premijera
Prekasno / Za późno / Too Late
Poljska
Animirani
- / 15′
Režija
Kinga Syrek
Regionalna premijera
Nepobedivi um / Invincible Mind
2022. / 96’
SAD / USA
Dokumentarni
Režija i koprodukcija
Zoran Amar
Koprodukcija
Mark Vignali
Montaža
Rade Popović
Snimatelj
Aleksandar Jovanović
Produkcijska kuća
Film Undergods Collective
Priča o životu i delu Džona Konorsa, koji je odrastao u radničkom kraju na obodu Bostona i rano u životu postavio težak cilj – da upiše univerzitet Harvard. Već duboko zagazivši u četvrtu deceniju života odlučio je da napusti tradicionalni život srednje klase, koji je uključivao teško stečenu diplomu sa Harvarda, uspešan posao, kuću u predgrađu i brak sa dvoje dece, i da pokrene svoju džijudžicu i MMA akademiju. Uradio je ono što malo ljudi sme da uradi: priznao je da je nezadovoljan konvencionalnim skupom životnih pravila i u zrelom dobu počeo nov život – avanturistički i neizvestan, sa svakodnevnim izazovima.
Svetska premijera
Zoran Amar
Kao režiser, koscenarista i koproducent iza sebe ima: tri igrana filma, jedan dugometražni muzički film, jedan kratki film, više od 30 epizoda četiri TV serije, mnogobrojne reklame i muzičke spotove. Predavaoje 20 godina filmsku produkciju na Školi vizuelne umetnosti u Njujorku. Osnovao Film Underdogs Collective 2010. Živi u Kaliforniji. Trenutno radi postprodukciju trodelne dokumentarne serije „Beogradski krug“ za AJB.
Paramparčad / Paramparça / Shattered / 2.4. 17h
Turska / Turkey
Dokumentarni
- / 62′
Režija
Orhan Tekeoğlu, Nurdan Tekeoğlu
Produkcija
Medya Ton, Nurdan Tekeoğlu
Koprodukcija
Story Studios, Siridoula Gouskou
Zehrin život je prepun finansijskih i porodičnih uspona i padova, siromaštva i uspeha. Udaje se vrlo mlada i ima traumatično iskustvo i sa ocem i sa mužem. Ipak, ova snažna žena treće generacije kritskih imigranata ponovo počinje svoj život vođenjem kritskog restorana u Bodrumu.
Međunarodna premijera
dr Nurdan Tekeoğlu
Rođena u Istanbulu 1964. Diplomirala je sociologiju na Univerzitetu Bosfor, zatim doktorirala na Univerzitetu Marmara i radila u domaćim i stranim kompanijama. Završila Istanbulsku filmsku akademiju 2019. Dok je radila kao šef Metro AG u Turskoj, organizovala je prva takmičenja kratkog filma za studente, kao projekat društvene odgovornosti. Producirala je dokumentarac Orhana Tekeoglua „Ifakat“ i kratki igrani film „Mnogo sam te voleo“ (Öyle Sevdim Ki Seni), koji je režirao Orhan Tekeoglu, kao i film „Izvanredni ljudi: Rudolf Nurejev: Ostrvo njegovih snova“. Prvu režiju potpisuje 2017, za film „Razdor ljubavi“ (İki Yaka Yarım Aşk). Godine 2019. producirala je dokumentarne filmove „Vreme za polazak“ (Vargit zamani) i „Neispričana priča o Fatmi Kajaci“ (Fatma Kayacı’nın Bilinmeyen Hikayesi) Orhana Tekeoglua. „Paramparčad“ je prvi dokumentarac koji je režirala sa O. Tekeogluom. Član EVA i Seiap, kao i Media Ton. Redovna profesorka na Univerzitetu za trgovinu u Istanbulu. Drži radionice grupnog finansiranja na filmskim festivalima. Primljena na EFA, Evropsku filmsku akademiju, po preporuci.
Orhan Tekeoğlu
Rođen u Trabzonu. Diplomirao je na odseku za radio-televiziju Univerziteta Gazi i radio kao novinar 25 godina. Osnovao je Media Ton sa dr Nurdan Tekeoglu da bi snimio dokumentarac „Ifakat“ za TRT, državni TV stanicu, i nagrađen je na konkursu dokumentarnog filma. Svoj prvi dugometražni film, „Mnogo sam te voleo“ (Öyle Sevdim Ki Seni), završio je 2013. Film je uvršten u zvanične selekcije Moskovskog filmskog festivala, Kijevskog IFF Molodista i mnogih drugih, a osvojio je i nagrade za najbolji strani film Kanadskog filmskog festivala i Portobelo filmskog festivala. Režirao je film „Izvanredni ljudi: Rudolf Nurejev: Ostrvo njegovih snova“ (2016) sa Evgenijom Tirdatovom. „Vreme za polazak“ (Vargit zamani, 2019), dokumentarni film snimljen uz podršku turskog Ministarstva kulture i turizma, dobio je počasnu nagradu 4. Festivala dokumentarnog filma „Beyond Borders“. Film „7 kibela“ (7 Kibele) je režirao 2020, a „Neispričana priča o Fatmi Kajaci“ (Fatma Kayacı’nın Bilinmeyen Hikayesi) 2022. godine, osvojivši nagradu TRT za dokumentarni film. Njegov poslednji dokumentarac je „Paramparčad“. Predaje film na Univerzitetu Esenjurt u Istanbulu.
Zovi me mama / Call Me Mommy / 2.4. 17h
- / 15’
Irska
Dokumentarni
Režija
Tara O’Callaghan
Produkcija
Aron McEnaney, Louise Byrne
Izvršna produkcija
Ross Killeen
Produkcijska kuća
Motherland
Otkrivanje višestrukog života četrdesetogodišnje samohrane majke i onlajn seksualne radnice Šinejd. Film istražuje moguće uzroke i posledice „problema s mamom“, ličnog i profesionalnog sveta u kome živi Šinejd. Prikazuje intimni portret savremene seksualne radnice.
Srpska premijera
Tara O’Callaghan
Kombinuje nadrealizam sa ekspresionističkim montažnim postupkom, kako bi postigla jedinstven osećaj. Njen stil seče kroz narativ da bi otkrio emocionalnu srž u osnovi. Od nagrada Kinsale Shark i izbora Vimea do najboljeg kratkometražnog dokumentarnog filma festivalu koji kvalifikuje za Oskara – Galvej Film Fleadh, a sada i na filmskom festivalu Sundance 2023 – Tara nastavlja da privlači pažnju.