SVETSKA PANORAMA

Na brodu Adaman / Sur l’Adamant / On the Adamant / 28.3. 19h

2022. / 109’

Francuska, Japan

Dokumentarni

Režija

Nicolas Philibert

Produkcija

Céline Loiseau, Gilles Sacuto, Miléna Poylo

Koprodukcija

Nario Hatana

Produkcijska kuća

TS Productions, Paris

Koprodukcijska kuća

Longride, Tokio

„Adaman“ je jedinstvena dnevna bolnica: ploveći objekat. Brod je smešten na Seni u srcu Pariza, prima odrasle osobe koje pate od mentalnih poremećaja, pruža im negu i pomaže im da se orijentišu u vremenu i prostoru, da se oporave ili održe vedar duh. Tim na čelu ustanove spada u one koji pokušavaju da se maksimalno odupru propadanju i dehumanizaciji psihijatrije. Film nas poziva da se ukrcamo na brod i upoznamo pacijente i negovatelje koji ga svakodnevno održavaju u životu.

Regionalna premijera

Nikola Filiber

Rođen u Nansiju u Francuskoj, 1951. Studirao filozofiju i započeo filmsku karijeru 1970-ih kao pomoćnik režisera Renea Alija, Alena Tanera i Kloda Gorete. Od 1985. do  1987. režirao je alpinističke i ostale sportske filmove za televiziju. Nakon nekoliko kratkih filmova, režirao je svoj debitantski dugometražni dokumentarni film „Grad Luvr“ 1990. Njegov portret orangutana Nenet, prikazan je na Berlinale Forumu 2010. Od 2002. njegovi filmovi su prikazani na više od sto retrospektiva i revija širom sveta.

Za film „Na brodu Adaman“ osvojio je nagradu „Zlatni medved“ na Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu 2023. godine.

Izbor filmova: Krakov Film Festival Sales & Promotion / 30.3. 17h

KFF Sales & Promotion, koji je pokrenula Krakovska filmska fondacija – KFF, bavi se promocijom poljskih dokumentarnih, kratkih i animiranih filmove u inostranstvu kroz tri projekta: Polish Docs, Polish Shorts i Polish Animations. To je jedina agencija koja ima sveobuhvatan pristup promociji poljskih filmova.

KFF Sales & Promotion nudi filmove filmskim festivalima i kulturnim manifestacijama širom sveta, organizuje specijalne projekcije poljskih filmova, podržava poljske filmske stvaraoce i producente u razvoju i promociji kako njihovih projekata tako i već gotovih filmova. Svake godine se katalog filmova koje predstavlja KFF Sales & Promotion dopunjuje sa oko 70 novih naslova.

KFF Sales & Promotion je takođe agencija za prodaju poljskih dokumentarnih filmova. Aktuelni prodajni katalog obuhvata 10 dokumentaraca srednje i dugometražne dužine sa međunarodnim potencijalom, univerzalnim temama i umetničkim vrednostima.

Krakovska filmska fondacija je i organizator Krakovskog filmskog festivala: jedne od najstarijih manifestacija na svetu posvećenih dokumentarnim, animiranim i kratkim igranim filmovima. Festival je, između ostalih, akreditovan od strane Međunarodne federacije udruženja filmskih producenata (FIAPF), Evropske filmske akademije (EFA) i Akademije filmske umetnosti i nauke (AMPAS). Zahvaljujući tome, to je jedini festival dugometražnih dokumentarnih filmova koji daje kandidate za Oskara i jedan od dva festivala kratka filma u Poljskoj koji šalje kandidate za Oskara.

Rob / Niewolnik / Slave

Poljska

Kratki igrani

  1. / 29′

Režija

Grzegorz Piekarski

Regionalna premijera

Put / Droga / The Way

Poljska

Dokumentarni

  1. / 23′

Režija

Wojtek Kozakiewicz

Srpska premijera

98kg / 98kg

Poljska, Nemačka

Animirani

  1. / 5′

Režija

Izabela Plucińska

Srpska premijera

Prekasno / Za późno / Too Late

Poljska

Animirani

  1. / 15′

Režija

Kinga Syrek

Regionalna premijera

Nepobedivi um / Invincible Mind

2022. / 96’

SAD / USA

Dokumentarni

Režija i koprodukcija

Zoran Amar

Koprodukcija

Mark Vignali

Montaža

Rade Popović

Snimatelj

Aleksandar Jovanović

Produkcijska kuća

Film Undergods Collective

Priča o životu i delu Džona Konorsa, koji je odrastao u radničkom kraju na obodu Bostona i rano u životu postavio težak cilj – da upiše univerzitet Harvard. Već duboko zagazivši u četvrtu deceniju života odlučio je da napusti tradicionalni život srednje klase, koji je uključivao teško stečenu diplomu sa Harvarda, uspešan posao, kuću u predgrađu i brak sa dvoje dece, i da pokrene svoju džijudžicu i MMA akademiju. Uradio je ono što malo ljudi sme da uradi: priznao je da je nezadovoljan konvencionalnim skupom životnih pravila i u zrelom dobu počeo nov život – avanturistički i neizvestan, sa svakodnevnim izazovima.

Svetska premijera

Zoran Amar

Kao režiser, koscenarista i koproducent iza sebe ima: tri igrana filma, jedan dugometražni muzički film, jedan kratki film, više od 30 epizoda četiri TV serije, mnogobrojne reklame i muzičke spotove. Predavaoje  20 godina filmsku produkciju na Školi vizuelne umetnosti u Njujorku. Osnovao Film Underdogs Collective 2010. Živi u Kaliforniji. Trenutno radi postprodukciju trodelne dokumentarne serije „Beogradski krug“ za AJB.

Paramparčad / Paramparça / Shattered / 2.4. 17h

Turska / Turkey

Dokumentarni

  1. / 62′

Režija

Orhan Tekeoğlu, Nurdan Tekeoğlu

Produkcija

Medya Ton, Nurdan Tekeoğlu

Koprodukcija

Story Studios, Siridoula Gouskou

Zehrin život je prepun finansijskih i porodičnih uspona i padova, siromaštva i uspeha. Udaje se vrlo mlada i ima traumatično iskustvo i sa ocem i sa mužem. Ipak, ova snažna žena treće generacije kritskih imigranata ponovo počinje svoj život vođenjem kritskog restorana u Bodrumu.

Međunarodna premijera

dr Nurdan Tekeoğlu

Rođena u Istanbulu 1964. Diplomirala je sociologiju na Univerzitetu Bosfor, zatim doktorirala na Univerzitetu Marmara i radila u domaćim i stranim kompanijama. Završila Istanbulsku filmsku akademiju 2019. Dok je radila kao šef Metro AG u Turskoj, organizovala je prva takmičenja kratkog filma za studente, kao projekat društvene odgovornosti. Producirala je dokumentarac Orhana Tekeoglua „Ifakat“ i kratki igrani film „Mnogo sam te voleo“ (Öyle Sevdim Ki Seni), koji je režirao Orhan Tekeoglu, kao i film  „Izvanredni ljudi: Rudolf Nurejev: Ostrvo njegovih snova“. Prvu režiju potpisuje 2017, za film „Razdor ljubavi“ (İki Yaka Yarım Aşk). Godine 2019. producirala je dokumentarne filmove „Vreme za polazak“ (Vargit zamani) i „Neispričana priča o Fatmi Kajaci“ (Fatma Kayacı’nın Bilinmeyen Hikayesi) Orhana Tekeoglua. „Paramparčad“ je prvi dokumentarac koji je režirala sa O. Tekeogluom. Član EVA i Seiap, kao i Media Ton. Redovna profesorka na Univerzitetu za trgovinu u Istanbulu. Drži radionice grupnog finansiranja na filmskim festivalima. Primljena na EFA, Evropsku filmsku akademiju, po preporuci.

Orhan Tekeoğlu

Rođen u Trabzonu. Diplomirao je na odseku za radio-televiziju Univerziteta Gazi i radio kao novinar 25 godina. Osnovao je Media Ton sa dr Nurdan Tekeoglu da bi snimio dokumentarac „Ifakat“ za TRT, državni TV stanicu, i nagrađen je na konkursu dokumentarnog filma. Svoj prvi dugometražni film, „Mnogo sam te voleo“ (Öyle Sevdim Ki Seni), završio je 2013. Film je uvršten u zvanične selekcije Moskovskog filmskog festivala, Kijevskog IFF Molodista i mnogih drugih, a osvojio je i nagrade za najbolji strani film Kanadskog filmskog festivala i Portobelo filmskog festivala. Režirao je film „Izvanredni ljudi: Rudolf Nurejev: Ostrvo njegovih snova“ (2016) sa Evgenijom Tirdatovom. „Vreme za polazak“ (Vargit zamani, 2019),  dokumentarni film snimljen uz podršku turskog Ministarstva kulture i turizma, dobio je počasnu nagradu 4. Festivala dokumentarnog filma „Beyond Borders“. Film „7 kibela“ (7 Kibele) je režirao 2020, a „Neispričana priča o Fatmi Kajaci“ (Fatma Kayacı’nın Bilinmeyen Hikayesi)  2022. godine, osvojivši nagradu TRT za dokumentarni film. Njegov poslednji dokumentarac je „Paramparčad“. Predaje film na Univerzitetu Esenjurt u Istanbulu.

Zovi me mama / Call Me Mommy / 2.4. 17h

  1. / 15’

Irska

Dokumentarni

Režija

Tara O’Callaghan

Produkcija

Aron McEnaney, Louise Byrne

Izvršna produkcija

Ross Killeen

Produkcijska kuća

Motherland

Otkrivanje višestrukog života četrdesetogodišnje samohrane majke i onlajn seksualne radnice Šinejd. Film istražuje moguće uzroke i posledice „problema s mamom“, ličnog i profesionalnog sveta u kome živi Šinejd. Prikazuje intimni portret savremene seksualne radnice.

Srpska premijera

Tara O’Callaghan

Kombinuje nadrealizam sa ekspresionističkim montažnim postupkom, kako bi postigla jedinstven osećaj. Njen stil seče kroz narativ da bi otkrio emocionalnu srž u osnovi. Od nagrada Kinsale Shark i izbora Vimea do najboljeg kratkometražnog dokumentarnog filma festivalu koji kvalifikuje za Oskara – Galvej Film Fleadh, a sada i na filmskom festivalu Sundance 2023 – Tara nastavlja da privlači pažnju.